Blickle klanttevredenheidsonderzoek 2024
Waardevolle feedback en sociale betrokkenheid
“Wij meten het succes van ons werk aan de tevredenheid van onze klanten. Bij Blickle zijn tevreden klanten de maatstaf voor onze prestaties en tegelijkertijd een stimulans om ons voortdurend verder te ontwikkelen”, benadrukt Dr. Sarah Blickle-Fenner, DGA bij van Blickle Räder&Rollen GmbH u. Co. KG. Om representatieve en betrouwbare resultaten over klanttevredenheid te verkrijgen, werd daarom ook dit jaar weer een uitgebreide enquête uitgevoerd.
De vragenlijst met 10 vragen over verschillende onderwerpen werd eind oktober verstuurd naar klanten in 19 landen. Meer dan 2.000 klanten uit Europa, Noord-Amerika en Azië namen deel aan het onderzoek, wat neerkomt op een uitzonderlijk hoog deelnameniveau. Bijzonder verheugend: de algemene beoordeling is een gemiddelde van 1,7 op een schaal van 1 (zeer goed) tot 6 (onvoldoende). Hieruit blijkt dat de hoge Blickle-standaard, bijvoorbeeld op het gebied van vakkundig advies, productbeschikbaarheid en “Made in Germany”-kwaliteit, nog steeds worden gewaardeerd.
Uitstekende productkwaliteit en nieuw sociaal initiatief
De resultaten van de enquête onderstrepen nogmaals de kwaliteit en betrouwbaarheid van de “Made in Germany” producten: 97,1 procent van de klanten beoordeelt de productkwaliteit als zeer goed of goed. Ook de website/webshop, het deskundige advies en de snelle afhandeling van vragen scoorden hoge cijfers.
Een bijzonder hoogtepunt dit jaar was een nieuw sociaal initiatief. Blickle doneerde 2 euro aan UNICEF voor elke deelnemer. Dankzij de meer dan 2.000 reacties werd een aanzienlijk bedrag uitgekeerd dat ten goede zal komen aan kinderen in nood wereldwijd. “De betrokkenheid van onze klanten toont niet alleen hun vertrouwen in Blickle, maar steunt ook een goed doel - daar zijn we bijzonder trots op”, legt Dr. Sarah Blickle-Fenner uit. “We willen alle klanten die hebben deelgenomen aan het onderzoek bedanken voor hun waardevolle feedback en steun. De resultaten helpen ons om verbeteringen te identificeren en onze service voortdurend te optimaliseren.”